NİÇİN 10 TANE KİTAP VARDIR?
Her bir kitabın hazırlanma amacı ve sembolleri öğrenmede bir safhası vardır. Aşamalı ve basamak basamak semboller zihne yerleştirilmektedir. Kitaplar çocuk ve gençler için son derece uygun şekilde dizayn edilmiştir. 10 kitap 10 basamakta okuma hedefini tamamlama amaçlanmıştır.Bu sistemde
1. kitap tek harfleri,
2. kitap iki harfli heceleri içermektedir. Dolayısıyla bu iki kitap sembollerin temel öğretildiği kitaplardır. Bol resimli çocukların resimlerde farklı şekillerde orjinal olarak akıllarında sembolün kalması için tasarlanmıştır. Resimlerin her birinde bilinçaltı mesajlar olup çocuğun sembolleri unutma ihtimali en aza indirilmeye çalışılmıştır.
3. kitap üç harfli hece ve kelimeler,
4. kitap ise 4 harfli hece ve kelimeleri içermektedir. Bu kitaplarda okumanın önemli öğelerini içermektedir. Dolayısı ile çocukların ses temelli olarak bu 1 ve 2. kitapta öğrendiği sembollerin pekiştirilmesi amaçlanmıştır. Kitapların kendi iç sistemleri içinde farkl açılardan tekrarlar ve öğ-renmeyi kolaylaştıracak telkinler vardır. Bu basamak çocukların temel yapılarının oluştuğu bir basamaktır.
5. ve 6. kitaplar iki heceli beş harfli sistemdir. Bu sistem okumanın temellerinin iyice atıldığı bir sistemdir. Ses temelli çalışma tabloları bu aşamada bolca bulunmakta ve çocuk nerede ise bir çok kelime ile farklı bir şekilde karşılaşmaktadır. Sıkılmadan kendine özgü üslubu ile çocukları hedeflerine götürmektedir
7 ve 8. kitapta ise üç heceli kelimeler bulunmaktadır. Artık okumanın iyice pekiştiği sembollerin artık beyinde iyice yerleştiği zamandır. Kelimelerdeki hece sayısı artmasına rağmen altyapısıtam olarak gelen diğer kitapları bitirmiş çocukların bu sistemde oldukça iyi sonuçlar aldığını görmekteyiz. Artık çocuklar okumanın hiçte zor bir olay olmadığını tam tersi olarak oldukça keyifli bir meşguliyet olduğunu fark etmekteler.
9. kitapta ise dört heceli kelimeler vardır. İlk bakışta çocuklar için zor gibi gözüken bu sayfalar önceki aşamaları geçmiş çocuklar için hiç te zor değildir. çocuklar ne kadar hece olursa olsun okuyabilmenin keyfini yaşamaktadır. İlkokul 1 ve 2 deki çocukların bile eğer iyi bir eğitim verilirse bu kitabın üstesinden geldiklerini görmekteyiz.
10. kitap ise artık son aşamadır. Bu aşama çocukların daha üst hece ve yabancı kelimelerle karşılaştığı kitaptır. Bu kitabı bitirmek artık hedefi tamamlamaktır. Bu açıdan zorlanmadan bu kitabı aşan öğrenciler okumayı güçlendirme setini bitirmenin keyfini yaşamaktadır.