Okuma Güçlülüğü Tesbit Anketi
OKUMAYI GÜÇLÜĞÜ ANKETİ (Abalı O, 2006)
I. Bölüm (öğrenci tarafından doldurulacak)
Lütfen aşağıdaki cümleleri okuyarak son 3 aydaki durumunuzu işaretleyiniz...
1-Herhangi bir okumayı isteyerek mi yaparsın yoksa görevin olduğu için mi?
a) istemeyerek b) isteyerek
2-Okuma çalışmalarından sıkılırmısın ?
a)evet b)hayır
3-Soruları ve talimatları yanlış okuduğun için hata yaptığın olur mu?
a) hiç bir zaman b) ara-sıra c)sıklıkla d)çok sık
4-Kelimeleri okurken atladığın veya aynı satırı iki kez okuduğun olur mu?
a)hiç bir zaman b) ara-sıra c)sıklıkla d)çok sık
5-Okurken takılmalar ve yanlış okumalar olur mu?
a)hiç bir zaman b) ara-sıra c)sıklıkla d)çok sık
6-Okuduğun bir metinden sonra anlamadığın ve tekrar tekrar okuduğun olur mu?
a)hiç bir zaman b) ara-sıra c)sıklıkla d)çok sık
7-Okumanın yavaş olduğunu düşünür müsün?
a)evet b) hayır
8- Şu kelimelerin anlamlarını yazabilir misin?
a) adalet b)göreceli c) yöneltmek d)irade e)karantina
9-Dakidaki okuma hızı (sesli ?)
a) 70 veya daha az b)80-90 c)100-110 d) 120 ve üzeri
10-son üç ayda kaç kitap bitirdin ?
a) hiç yok b) 1 c) 2 d) 3 ten fazla
II. Bölüm (öğretmen tarafından doldurulacak)
Ayırıca öğretmen tarafından istendiği takdirde okuma güçlüğünün neden olduğuj düşünülen diğer değerlendirilecek alanlar:
1-ders başarısızlığı
a) var b)yok
2-derslere karşı ilgisizlik
a) var b)yok
3-ilkokul 1 de geç okumaya geçme
a) var b)yok
4-yazı yazmaktan sıkılma
a) var b)yok
5-dikkat eksikliği
a) var b)yok
6-sözel becerilerin yetersiz olması
a) var b)yok
7-kelime hazinesinin yetersiz olması
a) var b)yok
8-genel bilgi düzeyinin yetersiz olması
a) var b)yok
Değerlendirme: öğrencinin yaşına göre okuma hızı en önemli gösterdir. Diğer sorulardaki puanlardan a şıkkı ne kadar çok ise okuma güçlüğünün derecesi o kadar fazladır.
Dakikada okuma hızı:
- sınıf 70
- sınıf 80
- sınıf 90
- sınıf 110
- sınıf120
- sınıf ve diğer sınıflar 130 ve üzeri